NAJNOWSZE

Jak będzie wyglądała komunikacja w Śremie za 16 lat?

Na sierpniowej sesji Rady Miejskiej w Śremie, która odbędzie się w poniedziałek 31 sierpnia w sali Muzeum Śremskiego – przyjęta zostanie uchwała w sprawie „Strategii rozwoju elektromobilności dla Gminy Śrem na lata 2020 – 2036.

Jak czytamy w liczącym kilkadziesiąt stron dokumencie:

„Elektromobilność – jest to ogół zagadnień dotyczących wykorzystania pojazdów elektrycznych w przemieszczaniu się (mobilności) osób i towarów, obejmujący w szczególności takie elementy, jak: infrastruktura stacji ładowania, zasięg pojazdów oraz bariery techniczne i finansowe związane z eksploatacją pojazdów. Myśląc o elektromobilności, może się wydawać, że powszechne korzystanie z samochodów elektrycznych w Polsce jest perspektywą odległą, jednak gdy inne kraje Unii Europejskiej składają deklaracje o planowanym zakazie sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi (Dania, Irlandia, Niemcy od 2030 r., a Hiszpania, Francja, Wielka Brytania od 2040 r.), to trzeba zdać sobie sprawę, że powoli również i Polska wkracza w epokę transportu opartego na energii elektrycznej.”

Strategia ta więc koresponduje z zapowiedzią premiera Mateusza Morawieckiego o milionach elektrycznych samochodów, które Polska w najbliższym czasie wyprodukuje.

Trudno jednak ze strategii wróżyć dziś, jak będzie wyglądać Śrem za 16 lat. Czy nadal będą korki? Może rozładuje je elektryczna kolej do Czempinia i dalej do Poznania. Tu okres jest krótszy bo tylko 5 lat:

(…) „Zgodnie z „Koncepcją zintegrowanego transportu publicznego w oparciu o linie Poznańskiego Węzła Kolejowego”, opracowaną w ramach projektu „Master Plan dla Poznańskiej Kolei Metropolitalnej”, przewiduje się rozpoczęcie prac nad rewitalizacją linii 369 na odcinku Czempiń – Śrem. Warunkiem realizacji inwestycji jest jednak uzyskanie na ten cel wsparcia ze środków zewnętrznych. Projekt pn. „Prace na linii kolejowej 369 na odcinku Śrem – Czempiń. Odbudowa linii kolejowej i przywrócenie ruchu regionalnego na linii Poznań – Czempiń – Śrem” został przewidziany do realizacji w rządowym programie uzupełniania lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej – Kolej Plus. Ministerstwo Infrastruktury oszacowało koszt inwestycyjny projektu na poziomie 165 mln zł. Zgodnie z «Analizą kosztów i korzyści wraz z analizami ruchowoprzewozowymi dla projektu „Modernizacja linii nr 369 na odcinku Śrem-Czempiń w celu przywrócenia parametrów eksploatacyjnych i wznowienia ruchu kolejowego», termin realizacji inwestycji przewiduje się nie wcześniej niż w latach 2022-2025.”

Udostępnij artykuł:

Polub profil na Facebooku

2 Komentarze

  1. 007

    Odpowiedź na tytułowe pytanie brzmi:
    Burmistrz kupi sobie z budżetu kolejną służbową, tym razem elektryczną limuzynę, aby było uzasadnienie dla strategii elektromobilności.

  2. Feliks

    Dojeżdżam do Poznania już ponad 30 lat, najpierw szkoła potem praca. Nie opowiadajcie bajek, że za 16 lat, chociaż jest szansa, bo już nie będzie tych skostniałych „wiecznych lesnych dzidków” w Śemie uwładzy, na czele z Lewandowskim. Śrem zrujnowali, w najlepszych i najładniejszych miejscach straszy beton i dziwaczne pomysły typu sklepy i wąpltiwej jakości bloki-osiedla. Teraz jeszcze każdy skwerek ma być zabetownowany blokami, na wokandzie działeczka przy parkingu ul.Gurnwaldzka 8, potem jeszcze wolne miejsce na przeciwko „5 bloków”, możę coś by wcisnęli jeszcze w miejscu starego placu-targowiska, gdzie obecnie jest parking, na tyłach ciągu handlowego ze sklepami ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *