Ma ona zostać odbudowana według starego przebiegu.
Już jutro (czwartek 26 sierpnia) Urząd Miejski w Śremie wspólnie z Samorządem Województwa Wielkopolskiego, konsorcjum firm Infra – Centrum Doradztwa Sp. z o.o. i Instytut Kolejnictwa organizuje spotkanie konsultacyjne on-line dotyczące przywrócenia połączeń kolejowych do Śremu.
Spotkanie dotyczyć będzie projektu „Wstępne Studium Planistyczno-Prognostyczne w ramach II etapu naboru do Programu Uzupełnienia Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej + do 2028 roku dla projektu liniowego pn. Rewitalizacja linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń”, realizowanego na zlecenie Województwa Wielkopolskiego przez konsorcjum firm Infra – Centrum Doradztwa Sp. z o.o. i Instytut Kolejnictwa.
Ideą tej inwestycji jest rewitalizacja (odbudowa) linii kolejowej nr 369 na odcinku Czempiń – Śrem, co pozwoli na reaktywację po wielu latach przewozów pasażerskich na tej trasie. Inwestycja zakłada wykorzystanie istniejącego przebiegu linii kolejowej 369 (nie jest planowana budowa linii kolejowej w nowym przebiegu).
Jak czytamy na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Śremie:
„Na odcinku Czempiń – Śrem planowana jest budowa i odbudowa przystanków osobowych. Część z nich zostanie odbudowana w historycznej lokalizacji, planowane są również nowe lokalizacje przystanków.
Celem inwestycji jest utworzenie atrakcyjnego połączenia kolejowego Śremu, oraz miejscowości położonych na odcinku Śrem – Czempiń, m.in. z Poznaniem. Odbudowana kolej ma stanowić konkurencyjną alternatywę dla transportu drogowego”.
Mój komentarz:
Jestem za tą inwestycją. Jazda samochodem do Poznania – zwłaszcza w godzinach szczytu to prawdziwa gehenna!
8 Komentarzy
Zapraszam na film
Linia kolejowa 369
https://youtu.be/5cQaXIw-pxI?si=o4U83NZ1ruNwduxN
Nie rozumiem po co jakąś reanimacja trupa, który w obecnych warunkach nie ma totalnie racji bytu. Myślę że zamiast topić kasę, można by wybudować trasę ze Śremu do Kórnika i dalej na Poznań, myślę że takie rozwiązanie było by strzałem w dziesiątkę, a dodatkowo można by nawet pomyśleć o przedłużeniu i połączeniu z Gostyniem, ponieważ tam też chcą zreanimować trupa i puścić pociągi do Poznania przez Leszno. To że coś było dobre w 19 wieku, nie znaczy że będzie dobre teraz. Trzeba iść do przodu.
Jestem za uruchomieniem tej linii,ale trasa bezpośrednia Śrem Poznań.Do Czempinia bez sensu.
Z całym szacunkiem dla inicjatywy – po co nam linia Śrem-Czempiń skoro niewydolna jest trasa na Poznań ?
Dzisiaj jadę samochodem 1,5-2h w jedna stronę do pracy do Poznania.
Nie biorę pod uwagę dojazdów PKS-em czy prywatnymi liniami – z kilku powodów – jeździłem takim transportem do Poznania ponad 20 lat, obecnie panujacy COVID i jeszcze kilka innych powodów zwiazanych z komfortem jazdy, cenami biletów i czasem jazdy.
Śrem-Czempiń, trasa kolejowa, potem co, przesiadka na jedne z pociagów, na które trzeba poczekać i znowu tracimy czas.
Z dworca trzeba gdzieś w tym Poznaniu dojechać czy dojść.
Może by ktoś opracował plan bezpośredniego połaczenia Śrem – Poznań, skoro torowiska i tak musza być nowe i cała infrastruktura ?
Jakiś autobus szynowy może, czy nie dałoby rady zrobić tak aby taki skład „autobusowy” wjeżdżał na Poznańskie torowiska tramwajowe i rozwoził ludzi chociażby po Centrum Poznania ?
Śrem to już aglomeracja poznańska tak naprawdę, już dawno jako zaplecze pracownicze dla Poznania powinniśmy być znakomicie skomunikowani – metrem, tramwajem czy innym pociagiem.
W innych krajach np. Niemcy ,czy Wielka Brytania, takie ośrodki wielkich miast maja linie metra, po 50km i więcej gdzie szybki dowóz ludzi między miastami, lotniskami i innymi ważnymi punktami to normalka. Mogę mieszkać nawet i 50km od pracy ale dojadę w 40 minut.
Odpowiedź JOHNNY: Też wspominam z sentymentem jako użytkownik i mieszkaniec ul. Kolejowej. Nie śledzę aż tak precyzyjnie tego programu Kolej + ale wydaje mi się, że pieniądze na niego przeznaczone mogą być wydane tylko na cel budowy linii kolejowych. Dlatego tez śmieszne są dywagacje na temat milionów wydanych na ten cel. Jeśli nie na linię Śrem – Czempiń – to wydadzą ją na jakąś inną linię. Jeżeli sprawa się rozkręci – to każdy człowiek pracujący w Poznaniu znajdzie jakiś pasujący do dojazdu lub powrotu wariant. A linia będzie istnieć!
Z sentymentem wspominam te czasy kiedy kursowały pociągi na tej trasie,tłumy pasażerów na dworcu, Pana Bronka z dworcowego kiosku,ale czy w obecnym czasie reaktywacja tej linii ma jakiekolwiek uzasadnienie ekonomiczne?
1995 roku kiedy zamykano tą linie jako powód podano brak zainteresowania ze strony pasażerów na przejazdy tą trasą. Rozumiem,że wielu mieszkańców naszego miasta pracuje w poznaniu i potrzebuje DOGODNEGO dojazdu do pracy jak i z pracy do domu,ale czy uruchomienie tej lini rozwiąże ich problemy z dojazdem? Moim zdaniem NIE. Załóżmy,że ta linia powstanie to dojazd ze Śremu do pracy w Poznaniu zajmnie nam z dwie godziny i tyle samo powrót do domu. Pewnie ktoś zaraz powie,że tyle czasu czasu nie potrzeba by pokonać 50-cio kilometrowy odcinek koleją,ale wszyscy nie mieszkamy na Kolejowej w Śremie i nie pracujemy na Głównym w Poznaniu a plany reaktywacji linii 369 obejmuje tylko trasę Śrem-Czempiń.
Bardzo potrzebna linia kolejowa Śrem+Poznań
Oczywiście, że ZA! Każde ościerzne miasto, które ma kolej rozwija się szybciej i dynamiczniej – WRZEŚNIA, LESZNO…
Śrem to już niestety TYLKO rozsprzedany zaścianek z kwiatkami na moście!